På den här sidan beskriver vi
- hur webbplatsen uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service
- eventuella kända tillgänglighetsproblem
- hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Så gör du om du inte kan använda delar av webbplatsen
Om du behöver information från webbplatsen i något annat format än det som webbplatsen erbjuder kan du kontakta oss.
Svarstiden är normalt två arbetsdagar.
Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Rapportera brister i tillgänglighet
Tillsyn
Myndigheten för digital förvaltning (Digg) har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta myndigheten och påtala det.
Anmäl bristande tillgänglighet, Myndigheten för digital förvaltnings webbplats
På Diggs webbplats kan du också läsa om lagen och om vilka som omfattas.
Webbplatsens tillgänglighet
Webbplatsen inloggning är förenlig med nivå AA i standarden Web Content Accessibility Guidelines version 2.1. Vilket innehåll som inte är tillgängligt beskrivs nedan.
Bristande förenlighet med lagkraven
- Inga kända brister
Så har vi testat webbplatsen
En oberoende granskning av webbplatsen har genomförts av extern specialist på tillgänglighetsanpassning. Granskningen gjordes i juni 2021.
Vi gör kontinuerligt en självskattning (intern testning) med hjälp av vår leverantör.
Senaste bedömningen gjordes den 28 mars 2022.